Wydawca treści
Zasoby leśne
Na terenie naszego nadleśnictwa przeważają siedliska borowe z dominacją sosny
Siedliska borowe zajmują 91,04% powierzchni
Średni wiek lasów na naszym terenie to 64 lata, a przeciętna zasobność przekracza
270 m sześc./ha.
Tabela przedstawia Powierzchniowy udział panujących gatunków drzew w typach siedliskowych lasu
Dominującymi typami siedliskowymi w Nadleśnictwie są Bśw (Bory świeże) - 60,54% tj 14.773,73 ha
oraz BMśw ( Bór mieszany świeży) - 12,81% tj. 3.117,67 ha
Siedliska lasowe zajmują 8,96 % tj. 2.181,57 ha.
Przyjmując za kryterium różne warunki wilgotnościowe, siedliska zajmują:
suche ( Bs) - 3,16% powierzchni 9.768,68 ha)
świeże ( Bśw, BMśw,LMśw, Lśw) - 75,5% powierzchni ( 18.375,59 ha)
wilgotne ( Bw, BMw,LMw,Lw) - 20,32% powierzchni ( 4.946,01 ha)
bagienne i łęgowe ( Bb,BMb, LMb, Ol, Olj,lŁ ) - 1,02 % powierzchni ( 247,29 ha)
Różnice w udziale poszczególnych siedlisk w stosunku do poprzedniego planu są niewielkie, gdyż III rewizja w Nadleśnictwie Grodziec prowadzona była z wykorzystaniem wstępnych materiałów opracowania glebowo-siedliskowego otrzymanych od firmy " Operat" S.C
Najnowsze aktualności
Franczyza "Dobre z Lasu"
Franczyza "Dobre z Lasu"
Dobre z Lasu to znak towarowy Lasów Państwowych będący elementem projektu “Zdrowa żywność z polskich lasów”. Jego celem jest promowanie produktów pochodzących z polskich lasów. Logotyp „Dobre z Lasu” to świadectwo żywności najwyższej jakości stworzonej na bazie naturalnych składników.
O projekcie
Polskie lasy to nieprzebrane źródło zdrowych i smakowitych produktów. Świadczy o tym nasza rodzima kuchnia, w której nie brak przepisów opartych na dziczyźnie, płodach runa leśnego czy miodzie, takich jak kurki w śmietanie czy pierogi z mięsem z dzika.
Eksportowanie znacznej części pozyskiwanej dziczyzny do Europy Zachodniej i powolny zanik tradycji jej spożywania powoduje, że społeczeństwo traci szansę na zapoznanie się z jej walorami.
Dodatkowe informacje o projekcie i sklepie można znaleźć na stronie http://www.dobrezlasu.pl/home
Projekt „Zdrowa żywność z polskich lasów” ma na celu odwrócenie tej tendencji i udostępnienie szerszemu gronu konsumentów ekologicznych, zdrowych produktów w atrakcyjnych cenach. Przypomina on również, że możliwość ich pozyskania zawdzięczamy zaangażowaniu oraz pracy polskich leśników, prowadzących wielofunkcyjną i zrównoważoną gospodarkę leśną.
O marce
Marka „Dobre z Lasu” to znak towarowy Lasów Państwowych propagujący projekt „Zdrowa żywność z polskich lasów”. Dzięki logotypowi „Dobre z Lasu” Lasy Państwowe chcą promować żywność naturalnego pochodzenia. Jednocześnie jest on symbolem gwarantującym jej jakość i pozyskanie w sposób zrównoważony i niezaburzający funkcjonowania przyrody.
Warianty franczyzy
RDLP w Poznaniu ogłasza możliwość uruchomienia sklepów Dobre z Lasu na zasadach franczyzy. Sklep będzie zarządzany przez niezależnego Operatora wyłonionego w drodze konkursu.
Wariant 1
Lokal przeznaczony na sklep Dobre z Lasu i wyposażenie jest własnością RDLP.
Wariant 2
Lokal przeznaczony na sklep Dobre z Lasu jest własnością bądź jest zarządzany przez niezależnego Operatora, a wyposażenie sklepu stanowi własność RDLP.
Wariant 3
Lokal i wyposażenie są własnością bądź są zarządzane przez Operatora.
Wariant 4
Uruchomienie Punktu Promocyjnego Dobre z Lasu.
We wszystkich wariantach założono, że sklep Dobre z Lasu zarządzany jest przez niezależnego Operatora, prowadzącego działalność gospodarczą na swój koszt i ryzyko, na podstawie umowy zawartej pomiędzy Operatorem i RDLP. Operatora wyłania RDLP w drodze konkursu. Wszystkie działania promocyjne i marketingowe, bez względu na wybór wariantu nadzorowane są przez Centrum Informacyjne Lasów Państwowych.
RDLP w Poznaniu Małgorzaty Krokowskiej-Paluszak
malgorzata.krokowska-paluszak@poznan.lasy.gov.pl,
tel. 609 946 691