Wydawca treści Wydawca treści

Ścieżka Nordic Walking "Pagórkowa Kraina"

Nordic-walking jest ostatnio bardzo modną dziedziną sportu i rekreacji.

Nordic walking jest formą rekreacji polegającą na marszach ze specjalnymi kijami.Wymyślony został w Finlandii w latach 20-tych XX wieku, jako całoroczny trening dla narciarzy biegowych.
W porównaniu do zwyczajnego marszu, nordic walking angażuje stosowanie siły do kijków z obu stron), dlatego osoby uprawiające nordic walking w większym zakresie, choć mniej intensywnie, angażują mięśnie ciał.

Dzięki Nordic walking szczególnie:

  •     rozwija się siła i wytrzymałość ramion, łatwość wchodzenia na wzgórza,
  •     spala się więcej kalorii niż przy normalnym chodzeniu,
  •     zwiększa się stabilność przy chodzeniu z kijkami,
  •     redukuje nacisk na piszczele, kolana ,biodra i plecy, co daje korzyści dla osób ze słabszymi stawami i nie dość silnymi mięśniami,
  •     odciążone są stawy, co jest szczególnie ważne dla osób starszych.

Nordic walking stał się bardzo modny i potrzebny społeczeństwu, a tereny Nadleśnictwa Grodziec stanowią znakomite miejsce do uprawiania tego sportu.
W związku z tym pracownicy Wydziału Promocji i turystyki Starostwa w Pleszewie wyszli z pomysłem do Nadleśnictwa Grodziec, aby wspólnie wytyczyć i oznakować ścieżkę.

Specjalista SL. ds. edukacji wraz z leśniczym Mirosławem Mikołajczykiem wyruszyli w teren i wyznaczyli trasę do oznakowania przez Starostwo Pleszew.

Ścieżka o nazwie "Pagórkowa Kraina" biegnie przez lasy czterech leśnictw: Borowiec, Biała Królikowska, Kaźmierka i Józefów.

Trasa ma długość 12 km.

Rozpoczyna się przy młodniku sosnowym w miejscowości Józefów,

prowadzi obok Ciświckich Bagien.

Zbiornik retencyjny do którego można dotrzeć idąc ścieżka fot. L. Kopińska


Trasa należy do trudnych ze względu na duże zróżnicowanie terenu. Wiedzie przez piaski, a także bagna i 3 kopce. Jest bardzo malownicza, z dużą ilością pagórków.

Atrakcją ścieżki jest wieża przeciwpożarowa,na którą można wejść (w czasie pełnienia dyżurów p-poż) po wcześniejszym powiadomieniu pracownika Nadleśnictwa  i podziwiać widoki z 29 metrów wysokości.


W lasach występują przepiękne okazy świerków(możemy się tutaj poczuć jakbyśmy byli w górach), gdzie jest ciemno
i mroczno, co stanowi kolejną atrakcję terenu.

Maszerując dalej lasem możemy napotkać jelenie, sarny, daniele itp. Natomiast na bagnach spotkamy żurawie i ptactwo brodzące.


Fot. Adam Krupa


Na ścieżce są trzy parkingi, gdzie możemy odpocząć. Dochodzimy do punktu wyjścia, stąd już niedaleko do kolejnej atrakcji regionu jaką jest Wioska Indiańska.


Najnowsze aktualności Najnowsze aktualności

Powrót

Franczyza "Dobre z Lasu"

Franczyza "Dobre z Lasu"

Dobre z Lasu to znak towarowy Lasów Państwowych będący elementem projektu “Zdrowa żywność z polskich lasów”. Jego celem jest promowanie produktów pochodzących z polskich lasów. Logotyp „Dobre z Lasu” to świadectwo żywności najwyższej jakości stworzonej na bazie naturalnych składników.

O projekcie

Polskie lasy to nieprzebrane źródło zdrowych i smakowitych produktów. Świadczy o tym nasza rodzima kuchnia, w której nie brak przepisów opartych na dziczyźnie, płodach runa leśnego czy miodzie, takich jak kurki w śmietanie czy pierogi z mięsem z dzika.

Eksportowanie znacznej części pozyskiwanej dziczyzny do Europy Zachodniej i powolny zanik tradycji jej spożywania powoduje, że społeczeństwo traci szansę na zapoznanie się z jej walorami.

Dodatkowe informacje o projekcie i sklepie można znaleźć na stronie http://www.dobrezlasu.pl/home

Projekt „Zdrowa żywność z polskich lasów” ma na celu odwrócenie tej tendencji i udostępnienie szerszemu gronu konsumentów ekologicznych, zdrowych produktów w atrakcyjnych cenach. Przypomina on również, że możliwość ich pozyskania zawdzięczamy zaangażowaniu oraz pracy polskich leśników, prowadzących wielofunkcyjną i zrównoważoną gospodarkę leśną.

Fotografia przedstawia lepienie pierogów. Fot. Natalia Szymonowska (Dobre z Lasu, czyli natura od kuchni).

O marce

Marka „Dobre z Lasu” to znak towarowy Lasów Państwowych propagujący projekt „Zdrowa żywność z polskich lasów”. Dzięki logotypowi „Dobre z Lasu” Lasy Państwowe chcą promować żywność naturalnego pochodzenia. Jednocześnie jest on symbolem gwarantującym jej jakość i pozyskanie w sposób zrównoważony i niezaburzający funkcjonowania przyrody. 

Fotografia przedstawia wnętrze sklepu Dobre z Lasu z półkami pełnymi leśnych produktów. Fot. profil FB Dobre z Lasu.

Warianty franczyzy

RDLP w Poznaniu ogłasza możliwość uruchomienia sklepów Dobre z Lasu na zasadach franczyzy. Sklep będzie zarządzany przez niezależnego Operatora wyłonionego w drodze konkursu.

Wariant 1

Lokal przeznaczony na sklep Dobre z Lasu i wyposażenie jest własnością RDLP. 

Wariant 2 

Lokal przeznaczony na sklep Dobre z Lasu jest własnością bądź jest zarządzany przez niezależnego Operatora, a wyposażenie sklepu stanowi własność RDLP. 

Wariant 3

Lokal i wyposażenie są własnością bądź są zarządzane przez Operatora. 

Wariant 4

Uruchomienie Punktu Promocyjnego Dobre z Lasu. 

We wszystkich wariantach założono, że sklep Dobre z Lasu zarządzany jest przez niezależnego Operatora, prowadzącego działalność gospodarczą na swój koszt i ryzyko, na podstawie umowy zawartej pomiędzy Operatorem i RDLP. Operatora wyłania RDLP w drodze konkursu. Wszystkie działania promocyjne i marketingowe, bez względu na wybór wariantu nadzorowane są przez Centrum Informacyjne Lasów Państwowych. 

 

Osoby zainteresowane współpracą mogą uzyskać szczegółowe informacje u rzecznika prasowego
RDLP w Poznaniu Małgorzaty Krokowskiej-Paluszak 
malgorzata.krokowska-paluszak@poznan.lasy.gov.pl,
tel. 609 946 691